Hybrid Solutions

Nystartat bolag fick en snygg grafisk profil

tjänst

Branding & Varumärke

geografi

Örebro

bransch

IT

aktiviteter

Mockup av visitkort och kuvert.

Bolaget Hybrid Solutions som erbjuder moderna, framtidssäkra lösningar för lagring av IT-system för stora och medelstora företag, kommuner och statliga myndigheter fick ny grafisk profil och rätt grund att stå på inför framtidens utmaningar.

The future is hybrid

Ett gäng erfarna och kunniga konsulter valde att lämna ett större bolag för att starta ett eget, nytt och modernt bolag som arbetar med framtidssäkra lösningar inom IT-system. I och med nystarten tog de hjälp av The Tribe Lounge för att arbeta fram grunden för deras varumärke och identitet. Vi är därmed med på starten av bolagsresan och har bland annat designat logotyp och tagit fram färger, skapat mallar för Word och PowerPoint med tillhörande teckensnitt och e-postsignaturer. Allt material samlades självklart i en enkel men tydlig varumärkesmanual – något som kommer vara bolagets ramverk – men också en grund att arbeta vidare på under varumärkets framtida resa.

Utveckla ditt varumärke
Utveckla ditt varumärke

Bolaget Hybrid Solutions som erbjuder moderna, framtidssäkra lösningar för lagring av IT-system för stora och medelstora företag, kommuner och statliga myndigheter fick ny grafisk profil och rätt grund att stå på inför framtidens utmaningar.

Kundens Utmaning

Att inom en begränsad tidsram skapa grunden för ett hållbart varumärke. För även om bolaget Hybrid Solutions är precis i startgroparna för sin resa, ska varumärket och dess identitet spegla den erfarenhet och expertis som medarbetarna besitter.

Bolaget Hybrid Solutions som erbjuder moderna, framtidssäkra lösningar för lagring av IT-system för stora och medelstora företag, kommuner och statliga myndigheter fick ny grafisk profil och rätt grund att stå på inför framtidens utmaningar.

Vår lösning

Med en rivstart genom en workshop fick vi det underlag som behövdes för att identifiera bolagets kärna, affärsidé och vision. Det mynnade ut i en varumärkesmanual med riktlinjer för deras grafiska manér, bildspråk och tonalitet. Ramverket ger en helhetsbild av hur bolagets visuella identitet och dess olika element ska nyttjas och skapar en förutsättning för lyckad intern och extern kommunikation som stärker varumärket.

Aktiviteter

  • Workshop med efterföljande analys.
  • Fromgivning av logotyp.
  • Grafisk profil.
  • Interna dokument – Wordmallar och PowerPointmallar.
  • Bildmanér.
  • Visitkort.
  • Profilprodukter.
  • Projektledning.

Geografi

Örebro

Bransch

IT

Vill du veta mer?

Dags för utveckling av ditt varumärke på som grundar sig i en hållbar strategi? Kontakta mig, Albin, så ser vi till att arbeta fram rätt plan för just ditt bolag.

Fler case

Webb för B2B-bolag som ger inspiration och support

Globalt B2B-bolag

Komplex webb inom B2B

Webb & App

Tablet-vy över delar supportsektionen.

Globalt varumärke konsumentlås

Tydlig och informativ supportsajt för EMEIA

Webb & App