Tjänster

Varumärke

Har ert varumärke rätt positionering?

Varumärket är ramverket, grundstenen och den visuella plattformen för företaget. The Tribe Lounge hjälper er att skapa helt nya brands eller vidareutveckla befintliga varumärken.

Det här kan vi göra för dig

Brand Workshop
Med vår workshop om varumärket tar vi alla abstrakta idéer om vad ert varumärke vill stå för och konkretiserar dem så att det blir lätt att förstå.

Oavsett om du ska berätta för en kund eller din mormor.
Modellen ”Why, How, What” kommer från Simon Sinek som innebär att man utgå från varför vi finns och inte fokusera enbart på Vad vi gör.

Den ingår även i Brand Workshop men med extra fokus på denna kommer vi ännu längre.
Positionering av varumärke
Företagets personlighet och värderingar blir allt viktigare när många erbjuder ”samma sak”.

Nulägesanalys och en analys av er önskade ”publik”. Här kommer vi även in på målgrupper och personas.
Varumärkesplattform
Varumärkets alla byggstenar och definitioner kan samlas i en varumärkesplattform eller brand guide.

Vi ser ännu hellre att de olika delarna samlas i marknadsplanen, för att se till att marknad och varumärke arbetar mot samma mål. För många dokument skapar extra arbete med att hålla allt up-to-date.
Grafisk profil
Ett varumärkes identitet ska kunna leva och utvecklas över tid. Samtidigt ska det stå stabilt mot för många åsikter som ofta kommer så fort det gäller design.

Vi tar fram allt från logga, färger och manér för bild och video till kontextuell användning som i bilstripning, presentationer eller annonser.
Läs mer om grafisk profil
Digital strategi
En väl genomtänkt digital strategi möjliggör anpassning till snabba förändringar, samtidigt som den skapar långsiktig närvaro.

Genom att bygga varumärket, sälja produkter och nå ut till målgruppen – på lämpliga digitala plattformar – kan företag maximera sina möjligheter och uppnå framgång.

Det finns mycket som spelar in i hur ett varumärke byggs upp och tas fram. Vi hjälper er ta fram er vision, ert företags varför och vad ni står för samt analyserar de målgrupper ni vill nå. Har ni redan kommit så långt? Då hjälper vi er vidare på resan till bättre affärer!

Det finns mycket som spelar in i hur ett varumärke byggs upp och tas fram. Vi hjälper er ta fram er vision, ert företags varför och vad ni står för samt analyserar de målgrupper ni vill nå. Har ni redan kommit så långt? Då hjälper vi er vidare på resan till bättre affärer!

Blir arbetet med varumärke och branding för komplext fastnar man lätt i strategiarbetet. Vi arbetar med en tydlig modell när vi tar oss an ert varumärkesarbete. Vår workshop Brand Sprint ger en rivstart där varje delmoment senare kan utvecklas vidare och fördjupas. Vi går igenom allt från positionering till visuell och audiell profil.

Grafisk profil och webb för spännande start-up

Algeno erbjuder AI-baserad värmestyrning för fastigheter. De har fått en ny fräsch grafisk profil och webb som speglar bolaget och ger en stabil grund att stå på inför framtiden.
MacBook mockup

CASE

Vanliga frågor och svar kring branding och varumärke

Varför är varumärkesutveckling viktig för ett företag?
Hur kan jag skapa en stark varumärkesidentitet?
Vad innebär varumärkespositionering och hur kan det påverka företagets framgång?
Vilken roll spelar varumärkeskommunikation i att bygga ett framgångsrikt varumärke?

Kontakta Triben!

Vi erbjuden en gratis konsultation, utan några som helst bindningar, där du får du ärlig och rak rådgivning.

Ta nästa steg i ditt bolag genom kommunikation!

Fyll i formuläret eller kontakta oss på:
hello@tribelounge.se

Jag vill veta mer!

Jag är framförallt intresserad av....
Tack för att du kontaktar oss på Tribe Lounge. Vi återkommer till dig så snart vi kan! 
Oj, något gick fel... Testa igen!

Så stöttar vi era framgångar

Här kan du se några exempel på hur vi har hjälpt våra kunder att nå framgång.
Grafisk profil och webb för spännande start-up
Presskit för börsbolaget Infrea
Webbdesign för Örebro Stadsmission
Designsystem för globalt företag
Design av digital hållbarhetsrapport
Nystartat bolag fick grafisk profil