Case

Infrea

En hållbarhetsrapport med mersmak

Finansiell kommunikation
Infrastruktur
Sverige
Framsida och baksida på Infreas hållbarhetsrapport 2019.

The Tribe Lounge producerade Infreas Hållbarhetsrapport 2019. Med utgångspunkt i det gedigna interna processarbetet och affärsplanen tog vi fram innehåll och utvecklade varumärket för hållbarhetskommunikation.

Infrea Hållbarhetsrapport 2019 är koncernens första och presenterar Infreas ambitioner och förhållningssätt till hållbarhet. Långsiktiga strategier ska ge verksamheterna möjlighet att lyckas, satt i ett större sammanhang av FNs globala hållbarhetsmål. Rapporten bidrar även till att visuellt vidga bolagets varumärke med hållbarhetsdelen – som ingår i kommunikationen med investerare och den finansiella rapporteringen.
Kundens utmaning
Då det var bolagets första hållbarhetsrapportering behövde formuleringar och tonalitet inkluderas tillsammans med faktaunderlaget.
Vår lösning
Vi skrev all text till hållbarhetsrapporten för att få en konsekvens i språket. Vi utmanade också till att börja inkludera några mindre case från verksamheten för att levandegöra hållbarhetsarbetet.
Aktiviteter i uppdrag
  • Projektledning.
  • Idé och produktion.
  • Text och budskapsformulering.
  • Design.
  • Bildval.
Infrea som en del av Infrea Årsredovisning 2019.Infrea hållbarhetsrapport 2019 i skrollbar pdf på dator.Framsida och baksida på Infreas hållbarhetsrapport 2019.

Kontakta Triben!

Genom att boka en gratis konsultation, utan några som helst bindningar, får du ärlig och rak rådgivning.

Ta nästa steg i ditt bolag genom kommunikation!

Fyll i formuläret eller kontakta oss på:
hello@tribelounge.se

Skicka en förfrågan

Vad vill du ha hjälp med?
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Se fler exempel på lyckad kommunikation

Person som sitter med en mobil och öppnar en app.

Produktbolag säkerhetslösningar

Projektledning av webbprojekt

Strategi

En entrédörr på en flygplats med dörrautomatik.

Globalt B2B-bolag

Social Media Manager stöttade teamet

Content