Case

Infrea

Design och produktion av årsredovisning

Rapportdesign
Infrastruktur
Infreas Årsredovisning 2020 är en smart finansiell rapport med QR-koder.

Produktion och design av börsnoterade Infreas Årsredovisning 2020 – en smart och varumärkesbärande finansiell rapport med digital integrering.

För tredje året i rad fick The Tribe Lounge förtroendet att producera börsnoterade Infreas årsredovisning. Här läser du om strategi och verksamhet samtidigt som rapporten är varumärkesbyggande och en bra kanal för marknadskommunikation. Årsredovisningen finns både i tryckt och digital form - självklart är den digitalt integrerad med länkar och smarta bokmärken. Med QR koder bryggas innehållet i rapporten till mer digital läsning för den som vill.
Kundens utmaning
Största utmaningen var tidspress då flera andra stora projekt tog kraft i Infreas organisation som t.ex. förflyttning till Nasdaq Main Market. Nya rapporteringsformat påverkade även designen i den finansiella delen.
Vår lösning
Vi utvecklade förra årets designkoncept med tillägg av nya typsnitt samt en renare stil på grafik. Vi tog ansvaret för att skriva alla texter och utveckla innehållet mot mer från verksamheten för att levandegöra dotterbolagen och adderade förslag som exempelvis marknadstrender och riskavsnitt.
Aktiviteter i uppdrag
  • Projektledning.
  • Idé och koncept.
  • Text och intervjuer.
  • Design och grafisk formgivning.
  • Copy och budskapsformulering.
  • Tabeller.
  • Produktion och tryck.
Infreas Årsredovisning 2020 finnsbåde i tryckt och i digitalt format. Infreas Årsredovisning 2020 är en smart finansiell rapport med QR-koder.

Dags för en förändring i ditt företag?

Genom att boka en gratis konsultation, utan några som helst bindningar, får du ärlig och rak rådgivning.

Ta nästa steg i ditt bolag genom kommunikation!

Fyll i formuläret eller kontakta oss på:
hello@tribelounge.se

Jag vill veta mer!

Jag är framförallt intresserad av....
Tack för att du kontaktar oss på Tribe Lounge. Vi återkommer till dig så snart vi kan!
Oj, något gick fel... Testa igen!

Se fler exempel på lyckad kommunikation

B2B-bolag

Omfattande webb som stöttar affären

Webb

Bild på Tony Andersson vid inringning på Nasdaq.

Infrea

Börsnoterade Infreas första årsredovisning