Vad tycker du är trend och vad är mainstream? I det digitala hinner det knappt andas trend förrän det redan är mainstream. Det går helt enkelt väldigt fort från att vara först till att ”alla” är där.
Just i år känns det som om många släppt loss på färg och typsnitt i webbarna. Det är inte längre en trend utan samma typ av annorlunda saker som vi ser.
Det är också minimalistiskt i omfång av innehåll utöver text ibland. Ibland så långt att det blir svårt att förstå vad jag erbjuds.
Tydligt är också att just trendspaningarna gått ner i mängd under året – det är såklart svårare att sia om vad som är det nästa heta. Håller du med?
Häng med och tyck gärna till! Vad ser du som hett, rätt, fult och genialt?
Vi är nog själva ganska djupt förankrade i att sätta budskapen först. Trender är ändå kul och alltid roligt att inspireras av. Men för vårt eget varumärke är inte det sista viktigast – att vara trendsättare. Därför lever vi mer efter tips 1-4. Lite så där half-baked kanske.
Connecta gärna med mig så kan vi dela tankar kring kommunikation och design!
Kontakta ossTrevliga och lättöverskådliga guider för effektiv och riktigt vass kommunikation.
Kolla in guiderStor kunskapsbank med smarta tips, inspiration och aktuella djupdykningar inom kommunikation.
Gå till bloggenMinut-korta videor med tips om allt från PowerPoint till copywriting och design. Vi kallar dem Tips från Triben.
Se korta videorGenom att boka en gratis konsultation, utan några som helst bindningar, får du ärlig och rak rådgivning.
Ta nästa steg i ditt bolag genom kommunikation!
Fyll i formuläret eller kontakta oss på:
hello@tribelounge.se