BLOGGEN

Anna Pojen

3/9/21

Nu finns guiden till rätt affärsdrivande tjänster för B2B

Håller du med om att B2B-bolag har olika utmaningar beroende på vilken utvecklingsfas man befinner sig i? Nu lanserar The Tribe Lounge ett nytt och helt unikt behovskoncept inom kommunikation för företag – som hjälper företag att avgöra vilka aktiviteter som borde prioriteras.

Anna Pojen

September 1, 2021

Låt oss backa bandet. Du som hittat hit jobbar troligen på ett företag inom B2B och letar efter en kommunikationsbyrå som kan hjälpa dig med kommunikation. Välkommen! Oavsett vilken bransch du – och våra kunder – befinner sig i har ni liknande behov av kommunikation och digital marknadsföring. Vi förklarar varför.

Vilka utmaningar har ert företag?

Liknande behov – men olika utmaningar. Vi vet att olika kunders behov skiljer sig åt beroende på vilken utvecklingsfas de befinner sig i. Därför presenterar vi nu ett helt unikt sätt att rekommendera affärsdrivande tjänster inom kommunikation och digital marknadsföring. Vi utgår från ert bolags nuvarande tillstånd: om ni är i Startfas, i Förnyelsefas eller i Förvaltningsfas. Varje fas har olika utmaningar och därför också olika behov av kommunikation.

Vårt behovskoncept är ett nytt sätt att tänka, som vi hoppas ska hjälpa dig fatta beslut och prioritera vad som är viktigast just nu.

Varför skapade vi ett behovskoncept?

När vi arbetade med vår egen affärsutveckling och vår nya hemsida – som du just nu besöker – arbetade vi med vår egen Brand Sprint Workshop och med våra Personas. Ett tydligt mönster framkom i hur våra kunders behov av kommunikation ser ut och utvecklas över tid. Och att man kunde dela in behoven i tre paket där de viktigaste delarna finns med.

Någon gång har företaget startats eller ett nytt varumärke tagits fram (Startfasen). Förr eller senare behöver det förnya sig helt, eller lägga till olika grafiska element (Förnyelsefasen). Etablerade bolag kan behöva avlastning för att hinna med det ”riktiga” jobbet, eller beställa material för marknadsföringen (Förvaltningsfasen).

Vill du hitta rätt i tjänstedjungeln?

Vill du bli guidad till rätt affärsdrivande tjänster inom kommunikation? Då kan du läsa mer vår sida ”Börja här”. Där får du hjälp att se vilken utvecklingsfas som stämmer in på ert företag, mer detaljer om olika fasers behov av kommunikation och rekommenderade tjänster.

Stolt över teamet och vårt nya koncept

Hela teamet är supertaggade på att se hur vårt nya koncept tas emot! Som ägare och VD hoppas jag att det ska hjälpa dig att prioritera vad ni behöver för att utvecklas i den fas ert företag är i just nu. Har du feedback på vårt koncept blir vi alla jätteglada!